Blog

5 Trucuri pentru a economisi cumparand online


5 March 2016 Facebook Twitter LinkedIn Google+ Uncategorized



Nu este usor sa fi un cumparator online. De obicei etichetele de genul “Cel mai bun pret” au tendinta sa fie inselatoare si se pare ca in fiecare luna apare cate o aplicatie, sau cate un comparator de preturi care sa iti prezinte cea mai buna oferta online. Totusi mai sunt si alte metode de gasire a celui mai bun pret, in afara de cele enumerate anterior. Cand vine vorba despre gasirea celei mai favorabile oferte, cumparatorii sunt nevoiti sa puna “umarul la treaba” si sa foloseasca cateva trucuri.

Indiferent de aplicatia pe care o aveti instalata, sau de comparatorul de pret pe care il folositi, iata 5 trucuri care va vor ajuta de fiecare data sa obtineti cel mai bun pret online.

1. Trebuie si stiti care este cel mai bun moment sa cumparati

Regula de aur: cumparati pentru altii devreme si pentru voi doar cand este momentul cel mai bun.

Atunci cand cumparati pentru altii, cu cat asteptati mai mult cu atat creste si probabilitatea ca veti plati mai mult. De ce? Pentru ca asteptarea pana in ultimul minut te va impinge sa cumperi produsul de oriunde mai este disponibil, indiferent de pret. Daca doar sa platiti pretul intreg nu este destul de rau, mai exista si posibilitatea sa platiti un pret mai mare pe transport, mai ales in timpul sarbatorilor, cand nu prea exista flexibilitate in privinta datei de livrare.

Atunci cand cumparati pentru voi, exista de obicei mai multa libertate in privinta produsului cumparat si in privinta termenului de livrare. Scaderile bruste de pret sunt, in mod normal, asociate cu perioade “moarte” in vanzarile online. Avand mai multa flexibilitate va permiteti luxul de a astepta ca preturile mici si reducerile online sa apara.

2. Revizuiti modul in care priviti reducerile

Felul in care produsele sunt prezentate este o modalitate de a te tenta sa cumperi imediat dar, este o metoda benefica doar magazinelor. Priviti mai departe de primele expresii si probabil ca veti observa cel putin o promotie ascunsa in spatele textului.

Texte de genul “Un nou produs disponibil astazi” inseamna de fapt “Modelul vechi va fi disponibil la reducere maine”.

Cu fiecare nou model aparut sau cu orice imbunatatire adusa modelelelor actuale, vor aparea si reducerile. In timp ce magazinele se zbat sa promoveze noile modele (de obicei la preturi intregi), acesta este momentul in care preturile cad la modelele vechi. Daca nu aveti nevoie de ultima aparitie (si de obicei nu aveti nevoie), veti vedea reducerile “ascunse” chiar in fata voastra.

Reduceri de sarbatori” = “Reduceri si mai mari dupa sarbatori

Da, preturile de sarbatori pot fi uimitoare. Dar, odata ce trece mania sezonului, magazinele se trezesc cu multa marfa ramasa, pe care nu o mai doreste nimeni. Desi nu este cel mai bun moment sa cumparati, daca puteti astepta veti vedea preturi cel putin la fel de mici ca in timpul sarbatorilor, daca nu chiar mai mici.

3. Cautati inteligent

Cautati cupoane de reducere, coduri promotionale sau reduceri pentru un anumit brand? O simpla cautare de produs + cupon de reducere, sau magazine online + cupon de reducere cu siguranta va va oferi cel putin un discount de 10%, sau chiar mai mare.

Magazinele online sunt intr-o constanta concurenta pentru a fi primele in cautari pentru anumite produse si, tinand cont de vechimea unora, este normalsa ocupe intotdeauna primele pozitii in cautari. Alte magazine, mai mici cu produse similare si poate chiar mai ieftine nu vor aparea imediat in cautarile voastre folosind doar o singura expresie. Cu cat veti folosi mai multe expresii in cautari pentru coduri de reducere, cu atat cresc sansele sa gasiti mai multe optiuni.

4. Ramaneti conectati cu brandurile in mediul virtual

Abonarea la newsletter si conectarea la pagina de Facebook (sau Twitter, G+, LinkedIn, etc.) a magazinului, sau a brandului, va tine informati asupra ultimelor reduceri si oferte online.

Abonarea la newsletter vine, de cele mai multe ori, insotita de de un cupon de reducere de 5%, sau 10%, sau cupon valoric, care reduce totalul cosului de cumparaturi.

Un Like paginii de Facebook, va aduce mai aproape de reduceri exclusive care sunt oferite doar abonatilor. Nu este necesar sa o faceti pentru toti, deoarece nu este inca o practica foarte raspandita la noi, dar sunt cateva magazine online si branduri care ofera diverse bonificatii exclusiv membrilor.

5. Adaugati produse in cos fara sa le cumparati

Cu totii am fost tentati sa cumparam acum, din impuls. Stim ca ne dorim acel produs, dar nu suntem siguri daca vrem sa platim acel pret. Cosurile de cumparaturi ale magazinelor online ofera un avantaj unic cumparatorilor, deoarece le permite retailerilor sa vada ce anume va ganditi sa cumparati, dar dintr-un anume motive ati ales sa nu finalizati comanda. De cele mai multe ori, magazinele online, vor incerca sa atraga acesti clienti oferindu-le stimulente sub forma de reduceri suplimentare, sau vouchere cadou, pentru a-i convinge sa finalizeze comanda.

Daca lasati produse in cos, deseori veti primi un email de genul “Ai uitat ceva?”, care va va aminti ca ati lasat produse in cos, fara sa finalizati comanda. Magazinele online consacrate, de la noi, practica deja aceasta metoda pentru a converti vizitatorii in cumparatori. Este o metoda care atrage atentia si care in cele mai multe cazuri functioneaza.

Motivul pentru care magazinele online fac acest truc este simplu. Din moment ce deja ati plasat un obiect in cos inseamna ca sunteti la jumatatea canalului de achizitie. Asta inseamna ca sunteti mult mai receptiv sa cumparati acum, daca se ofera stimulentul necesar. Si, in plus, din moment ce deja ati ajuns la ei in magazine si ati gasit un produs care sa va atraga, nu mai este nevoie de munca suplimentara pentru a va transforma mai intai in vizitator si abia dupa in cumparator.

Comentarii